Cena



Napięcie ładowania [V]

Napięcie zasilania [V]

Kategoria

Prostownik do akumulatorów

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~5090003~2021
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1 z 4 następna

Prostowniki i narzędzia rozruchowe

Problemy z rozruchem to zmora niejednego poranka. Akumulator samochodowy potrafi odmówić posłuszeństwa w najmniej spodziewanym momencie. Właściwie czy jest dobry moment na awarię czy usterkę? Nie ma, ale nawet jeśliby był, to dobrze zapobiec. W przypadku ewentualnych niedomagań akumulatora samochodowego dobrze jest zadbać o dodatkowe źródło energii. A tę może dostarczyć prostownik. Alternatywną dla niego jest też urządzenie rozruchowe, znane jako booster. 

Wygoda i pewność

Prostownik samochodowy to urządzenie, o którego przydatności przekonał się niejeden kierowca. Nawet nieco zjedzony przez ząb czasu akumulator dzięki prostownikowi może należycie pełnić swą funkcję. Oczywiście należy zawczasu podłączyć samochodową baterię do prostownika, pamiętając o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. 

Podział prostowników samochodowych

Prostowniki samochodowe można podzielić na trzy podstawowe kategorie. Pierwszą są prostowniki transformatorowe (standardowe), które rekomendowane są do aut mających zabezpieczenia chroniące przed przeciążeniem i zwarciem.Druga kategoria obejmuje prostowniki mikroprocesorowe – są bardziej zaawansowane, między innymi pozwalają zapomnieć o kontrolowaniu stanu naładowania akumulatora (wyłączają się same, przechodząc w stan czuwania). Co istotne, prostowniki mikroprocesorowe nadają się nie tylko do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, ale też do nowszych (w tym żelowych). Trzecia grupa obejmuje prostowniki profesjonalne, które mają zastosowanie w warsztatach czy salonach samochodowych. Co ważne, takie urządzenia także można zamówić w Inter Cars.

Booster – do czego służy?

Mobilny i przenośny booster to jeden z niezbędnych elementów wyposażenia przezornych kierowców, stacji diagnostycznych czy warsztatów. Jest to jednoczęściowe urządzenie wyposażone zazwyczaj w wygodną rączkę, która ułatwia przenoszenie. Wiele modeli ma dodatkowe ładowarki, które umożliwiają szybkie i łatwe podłączenie urządzenia rozruchowego do sieci.

Wybierając booster rozruchowy, należy zwrócić uwagę na takie parametry, jak: wartość prądu rozruchowego, pojemność wbudowanego akumulatora oraz rodzaj pojazdu. Warto mieć świadomość, że auta z silnikami wysokoprężnymi wymagają wyższej wartości prądu rozruchowego niż porównywalny model z silnikiem benzynowym.

FAQ – pytania i odpowiedzi

Jak działa prostownik samochodowy?

Prostownik jest urządzeniem elektrycznym, którego głównym zadaniem jest ładowanie akumulatora samochodowego. Prostownik samochodowy podłącza się do akumulatora przez kable zaciskowe, a następnie dostarcza stały prąd o odpowiednim napięciu, aby naładować akumulator. Układ regulatora kontroluje proces ładowania, monitorując napięcie i prąd płynący do akumulatora. Niektóre prostowniki mają również funkcje diagnostyczne, które mogą wykryć uszkodzenia akumulatora lub przeładowanie.

Jak długo trwa ładowanie akumulatora samochodowego?

Czas ładowania akumulatora samochodowego zależy od kilku czynników, takich jak: pojemność akumulatora, poziom rozładowania, typ i moc prostownika. W większości przypadków standardowy prostownik o mocy 10 amperów może naładować akumulator o pojemności 60 Ah w ciągu 6-8 godzin. W przypadku silnie rozładowanych akumulatorów proces ładowania może trwać nawet 12-24 godzin. Jest to zależne od jakości i efektywności prostownika, dlatego zawsze warto zastosować prostownik wysokiej jakości, który zapewni optymalny proces ładowania.

Jak korzystać z boostera do akumulatorów samochodowych?

Aby skorzystać z urządzenia rozruchowego, należy najpierw upewnić się, że booster jest naładowany. Następnie trzeba podłączyć czerwony przewód do dodatniego (+) bieguna akumulatora i czarny przewód do ujemnego (-) bieguna akumulatora. Po podłączeniu można włączyć urządzenie rozruchowe i spróbować uruchomić silnik. Ważne, aby odłączać przewody w odwrotnej kolejności, czyli najpierw czarny (-) przewód, a następnie czerwony (+).